2 Mart 2015 Pazartesi

Kıymalı Kuru Dolma

Herkese merhaba,

Malum kış mevsimi olunca böyle yazadan kalma kurutmalıklar çok işe yarıyor. Sizi bilmem ama ben kuru dolmaya bayılırım. Bizim ev halkı da pek sever.  Yazın güzel ve lezzetli sebzelerinin güneş görmeden kurutulması ile böyle nefis yemekler yapmak mümkün. Son bir kaç yıldır kurutmalıklarımızı annem hazırlıyor. Bu iş de benim çok hoşuma gidiyor. Elleri dert görmesin anneciğimin. Allah onları başımızdan eksik etmesin...:)) Onlar iyi ki varlar...!

Siz de sevdiklerinize bu lezzetli kıymalı kuru dolmalardan hazırlamak isterseniz tarifi şöyle,







Malzemeler :



  • Kuru patlıcan
  • Kuru dolmalık biber
  • 200 gr kıyma
  • 1 su bardağı pirinç
  • 2 çorba kaşığı ince bulgur
  • 2 adet orta boy kuru soğan
  • 1 çorba kaşığı domates salçası
  • 1 çorba kaşığı biber salçası
  • 1 tatlı kaşığı nar ekşisi
  • Zeytinyağı
  • Toz nane
  • Toz kişniş
  • Kimyon
  • Karabiber
  • Tuz


Yapılışı :

Pirinci ve ince bulguru yıkayalım. Geniş bir kabın içine alalım ve üzerine biraz kaynar su döküp kabartalım. Böyle olunca pişmesi daha kolay oluyor. Kuru dolmalıklarımızı yaklaşık 5 dk. haşlayalım. Dolmalıkları sıcak suyun içinden bir süzgecin içine alalım  süzülmelerini sağlayalım. Diğer tarafta soğanları küp küp doğrayalım. Pirinç ve bulgur karışımının içine kıymayı, soğanı, nar ekşisini, salçasını, baharatlarını ve zeytinyağını ilave edip karıştıralım. Dolmalıklarımızın içine harçtan koyalım. Ama çok fazla doldurmayalım. Soğanın bir tanesini halka halka doğrayıp tencerenin dibine yerleştirelim. Üzerine dolmalarımızı dizelim. Üzerlerine salçalı su yapıp gezdirelim. Orta hararetli ocakta pişirelim. Ve enfes kıymalı kuru dolmalarımız artık servise hazır.

Afiyet Olsun...:)











15 yorum:

  1. Merhaba canım benim. Yine harikalar yaratmışsın. Annenin de, senin de ellerine sağlık. Hamarat annenin hamarat kızı. Afiyet bal şeker olsun sizlere. Biz de çok severiz kuru dolmayı. Senin tarifinle de mutlaka deniycez annemle. Çok ama çok öpüyorummmmm seni ve de çok seviyorummmmmm....:-) *** BUSE ***

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Busem canım çok teşekkür ederim. Madem ki seviyorsunuz bir de benim tarif önerimle deneyin. İnşallah beğenirsiniz canım. Ben de seni çok seviyorum ve de öpüyorum....:))))

      Sil
  2. Merhaba, bloğunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım, ellerinize sağlık ;)
    Bana da beklerim ;) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Tuğba hanım. Bloğuma hoş geldiniz sefalar getirdiniz. Hemen ben de iade-i ziyarete geliyorum. Güzel paylaşımlarımızda buluşabilmek dileğiyle. Sevgiler,

      Sil
  3. Ah bizdede çok sevilir bu kurutmalıklar banada her yıl diyarbakırdaki arkadaşımdan gelir :)
    Anne kurutur kızı pişirir ikinizinde ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle canım anneler kurutur, kızlar pişirir...:)
      Sevgiler İzmir' den...:))))

      Sil
  4. Ben de sıkça yaparım. Diyarbakır a gittiğimde annemle beraber kurutmalık yaparız.Bir de biz hiç nar ekşisi ya da limon suyu kullanmayız. Sadece tane sumak kullanırız.
    Allahım annelerimizi başımızdan eksik etmesin..
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Bir de böyle dene canım eminim bu halini de çok seveceksin. Sevgiler kucak dolusu...:)))

      Sil
  5. Ellerine sağlık canım.Bu sene kurutmayı ıhmal etmeyım bari.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Özay ablacım. Bence de mutlaka kurutmalıklarını yap bu sene...:)
      Sevgiler,

      Sil
  6. en sevdiğim, elinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Elinize sağlık evde kuru biber var nasıl pişirecem diye kara kara düşünüyordum tarifinizi görünce hemen kolları sıvadım tarif için çok teşekkürler selda hanım ben ayşe

    YanıtlaSil
  8. Ay harika <3 bende de zeytinyağlısı var. Okumak isterseniz. http://lifestyleofsiri.blogspot.com.tr/2014/09/zeytinyagl-kuru-biber-dolmas.html

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...