6 Ocak 2015 Salı

Pastane Usulü Şekerpare

Merhabalar...:))

Nasılsınız canlarım. Umarım iyisinizdir ve her şey yolundadır. Yeni yıl soğukla geldi bu sene. İzmir inanılmaz soğuk ve lapa lapa kar yağıyor bugün. Biz İzmir' liler kar görmeye pek alışık değiliz ya, azıcık bile yağsa çok hoşumuza gidiyor. Pencereden dışarı baktığınızda kartpostallardaki gibi her yer....:) Yıllar sonra gelen kar hepimizi gülümsetti bugün...:))))

Sizlere bugün enfes bir şerbetli tatlı tarifi vereceğim. Tam kıvamında ve de çok lezzetli. Bence mutlaka deneyin pastane usulü şekerpare tarifimi. Bizim ev de tatlı deyince akan sular durur. Eğer sizde de durum böyle ise bence sevdiklerinize bu nefis tatlıdan hazırlayıp sürpriz yapın.

Haydi hep birlikte pastane usulü şekerpareyi nasıl yapmışım bir göz atalım,








Malzemeler :
  • 250 gr margarin ( oda sıcaklığında )
  • 2 adet yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı irmik
  • 1/2 su bardağı pudra şekeri
  • Aldığı kadar un
Şerbeti için,
  • 3 su bardağı toz şeker
  • 3 su bardağı su
  • Yarım limonun suyu
Üzeri için,
  • 1 yumurtanın sarısı 
  • Toz antep fıstığı

    Yapılışı :
    Şerbet için toz şeker ve suyu tencereye alalım. Orta ateşte kaynamaya bırakalım. Kaynadıktan sonra limon suyunu ekleyip 5-6 dakika daha kaynatalım ve ocaktan alarak soğumaya bırakalım. Margarin, yumurta, vanilya, irmik ve pudra şekerini bir kapta karıştıralım. Un ve kabartma tozunu ekleyip iyice yoğuralım. Hamurdan parçalar kopartıp elimizle oval olarak yuvarlayın. Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dizelim. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp çatalla çizelim. 180 C fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirelim. Tatlıları fırından alıp 5 dakika beklettikten sonra şerbeti üzerine kepçe ile gezdirelim. Ara ara tepsideki şerbeti kaşık ile üzerine gezdirelim ve en az 2 saat beklettikten sonra tatlımız servise hazır.

    Afiyet Şeker Olsun...
    

















    20 yorum:

    1. Selda hanım, şekerpare çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık, yiyenlere afiyet olsun. Tabağın altındaki örtü de dikkatimi çekti. 70'li yıllarda genç kızlar işleyip, çeyizlerine koyarlardı. Ben aynı modelin limon sarısını işlemiştim. Gel de, "hey gidi günler" deme :)) Sevgilerimle...

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Merhaba Rabia hanımcım. Çok teşekkür ederim. Tabağın altındaki örtü annemin çeyizinden. Kendi elleriyle yaptığı bir örtü. Benim için çok kıymetli ve de çok değerli. Ben de de yeşil ve limon sarısı var bu renkten ayrı olarak. Eski günleri yad ettik o zaman desenize...:)) Sevgiler İzmir' den,

        Sil
    2. ELLERİNİZE SAĞLIK ÇOK LEZZETLİ GÖZÜKÜYOR
      AMA BENİM TATLININ ALTINDAKİ ÖRTÜDE ÇOK İLGİMİ ÇEKTİ
      HAYIRLI GÜNLER

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Çok teşekkür ediyorum Sengül Hanımcım. Tabağın altındaki örtü annemin çeyizinden...:)
        Size de hayırlı günler. Sevgilerimle,

        Sil
    3. keşke o kara Antalyaya da gelse ne güzel olurdu.ellerine saglık

      YanıtlaSil
    4. Merhabalar, bu olculerden kac adet cikiyor?

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Merhaba Sibel hanımcım. Bu ölçülerle yaklaşık 15 - 20 adet çıkıyor. Sevgiler,

        Sil
    5. Görüntü harika tadı kim bilir nasıdır elinize sağlık sevgiler...

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Merhabalar Özgencim. Görüntüsü gibi tadı da harika. Mutlaka dene derim. Sevgilerimle,

        Sil
    6. bizlerde kardan kapı dışarı çıkamıyoruz :) :) :)
      bu şekerparelerden bende yapıyorum ve kesinlikle üstüne tanımıyorum.
      ellerine sağlık canım.

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Denizcim desene her yer kar buz...Çok teşekkürler canım. Sevgiler,

        Sil
    7. Ellerine sağlık canım şekerpareyi çok severim…
      Ayrıca blogunun yeni haline de bayıldım…
      Renkler tam benlik…
      Mutlu günlerde güzellikleri paylaşman dileğiyle…
      Sevgilerimi bıraktım ,sımsıkı sarılarak öpüyorum seni…

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Emelcim canım arkadaşım bloğumu beğendiğine çok memnun oldum. Sende benim gibi pembe sevenlerdensin...:) Ben de kocamannnnn öptüm canım. İzmir' den kucak dolusu sevgiler...:))))))

        Sil
    8. Örtüden bendede vardı! Renkli iplerle işlenmişti, aramam lazım.
      Şekerpareyi tereyağı ile deniycem.
      Selamlar
      Selma

      YanıtlaSil
    9. Tadı mükemmel yalnız şerbeti tamamen çekti şekerpareler.Şerbet oranı birazcık daha fazla olursa sonuç kusursuz olur bence.Emeğinize sağlık ☺

      YanıtlaSil
    10. Kabartma tozu yokmu

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Merhabalar. Kabartma tozu yazıyor tarifte ama dikkatinizden kaçtı sanırım. Umarım dener ve beğenirsiniz. Sevgiler,

        Sil

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...