9 Eylül 2014 Salı

Glutensiz Kabaklı Muffin

Herkese kocaman bir merhaba,


Bu haftayı da atlattık mı başlıyor yine bizim okul telaşı. Güzel bir eğitim yılı diliyorum tüm çocuklarımız ve öğretmenlerimiz için. Bu yıl bizim okulumuz da değişti. Kızım nasıl heyecanlı anlatamam. Hem okulu yeni, hem öğretmeni yeni. İnşallah üstesinden gelecek hepsinin...:))

Canlarım bugün Söke Un tarafından Glutensiz Un ile yaptığım bir tarifimi paylaşmak istiyorum. Yani Glutensiz tariflere bir yenisi daha eklendi. İnanılmaz lezzetli bir muffin oldu. Çocuklarınızın beslenme çantasına da koyabileceğiniz lezzetli ve sağlıklı bir tarif. Bence mutlaka deneyin...:))

Ve geçelim glutensiz kabaklı muffin tarifime,




Malzemeler :

  • 2 adet yumurta
  • 1/2 su bardağı yoğurt
  • 1/2 su bardağı zeytinyağı
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı glutensiz un
  • 1 adet orta boy kabak
  • 4 çorba kaşığı tulum loru
  • 3 - 4 dal maydanoz, dereotu ve taze nane
  • Acı pul biber
  • Değirmen karabiber
  • Tuz

 Üzeri için,
  • Susam ve çörek otu

Yapılışı :

Geniş bir kabın içine yumurtaları, yoğurt ve zeytinyağını alıp çırpalım.. Kabağı soyup rendeleyelim. Yeşillikleri de ince ince kıyalım. Glutensiz unu ve kabartma tozunu eleyelim. Sıvı karışıma un karışımını yavaş yavaş ekleyelim ve karıştıralım. En son kabak, yeşillik, tulum loru ve baharatları ekleyip karıştıralım. Kek harcımızı muffin kalıplarına kaşık yardımıyla paylaştıralım.Üzerine susam ve çörek otu serpelim. 180 C fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirelim. Kürdan testi ile pişip pişmediğini test edelim. Ve mis gibi glutensiz kabak muffinlerimiz artık servise hazır.



Afiyet Olsun...:)))












4 yorum:

  1. Merhaba, ben nezaman kabaklı kek denesem kabarmıyor:S anlamıyorum.. çok özeniyorum görünce...ellerinize sağlık.. oldukça saglıklı bir tarif.. kızınıza başarılar diliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Çok teşekkür ediyorum. Bir de benim tarifimle deneyin. Çok lezzetli oluyor. Kızım adına da teşekkür ediyorum. Sevgiler,

      Sil
  2. Canım benim ne kadar güzel bir tarif olmuş. Ellerine sağlık. Glutensiz tariflerine desene bir yenisi daha eklendi. Seni çok seviyorum. Başarıların daim olsun canım benim. Seni çok mu çok seven *** BUSE ***

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Busem çok teşekkür ederim canım. Ben de kocaman öptüm seni....:))
      Sevgiler,

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...