10 Ocak 2014 Cuma

Çikolatalı Cheesecake

Merhabalar,

Öncelikle hepinize Hayırlı Cumalar diliyorum. Tüm dualarımız kabul olsun inşallah...

Bugün nefis bir cheescake tarifi ile karşınızdayım. Bu tarifi bir kaç ay önce Lezzet Dergisi' nde gördüm.  Hemen denedim ama bir türlü paylaşmak kısmet olmadı, kısmet bu güneymiş. Tarifte ufak tefek Selda dokunuşları mevcut. Ama sonuç muhteşemmmm...:))

Evdekilerin son zamanlarda en beğendiği lezzetlerden biri oldu bu tarifim.


Eğer sizde sevdiklerinize bu inanılmaz lezzetli çikolatalı cheescakeden hazırlamak isterseniz tarifi şöyle,














Malzemeler :

  • 2 paket kepekli bisküvi
  • 150 gr tereyağı
 
Kreması için,

  • 2 paket labne peyniri
  • 3 adet yumurta
  • 200 ml krema
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 2 çorba kaşığı un
  • 1 paket vanilya

Sos için,
  • 1 paket Kenton çikolatalı kestaneli sos
  • 1,5 su bardağı süt


Yapılışı :

Bisküvileri robottan un haline gelinceye kadar çekelim. Geniş bir kabın içine alalım. Tereyağını eritip bisküvilere ekleyelim ve iyice karıştıralım. Karışımı yuvarlak kelepçeli kalıba kenarları yüksek olacak şekilde bastırarak yerleştirelim. Derin dondurucuda bekletelim. Krem peyniri ve toz şekeri mikserle pürüzsüz bir hale gelinceye kadar çırpalım. Vanilyayı ekleyelim. Yumurtaları teker teker ekleyerek mikserle çırpmaya devam edelim. Unu da ekleyip çırpmaya devam edelim. Son olarak kremayı ilave edelim ve karıştıralım. Karışımı bisküvi tabanına dolduralım. Kalıbın altını ve kenarlarını alüminyum folyo ile kaplayalım. Tepsinin içine yerleştirip kabın yarısına gelecek kadar su dolduralım. Tepsiyi fırına yerleştirerek üzeri hafif kızarıncaya kadar yaklaşık 50 dk. pişirelim. Fırını kapatalım kalıbı tepsinin içinden çıkaralım tekrar fırına yerleştirelim. Fırının kapağını hafif aralık bırakarak oda ısısına gelene kadar içinde bekletelim. Sos için derin bir tencerenin içine çikolatalı ve kestaneli sosu alalım. Üzerine sütümüzü ekleyelim. Koyulaşıncaya kadar pişirelim. Soğuyan sosumuzu cheescake tabanının üzerine dökelim. Ve bir gece dolapta bekletelim. Veee inanılmaz lezzetli çikolatalı cheescake servise hazır....:)


Afiyet Olsun...





 

30 yorum:

  1. harika görünüyor ellerine sağlık canım.hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
  2. ELİNİZE SAĞLIK ÇOK SEVERİM CHESSCAKE ' İ .. SEVGİLER :)

    YanıtlaSil
  3. CheeseCake güzel oluyor fakat oldukça ağır geliyor bana. Ya dilimi küçük tutacağım ya da yemeyeceğim. Tabi ki bende küçük dilim yemeyi tercih ediyorum. Ellerine sağlık. :)) <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Yağmurcum. Aynen öyle ben de ince dilim yemeyi tercih ediyorum canım....:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  4. Elinize sağlık.....harika gözüküyor

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım harika görünüyor bayıldım denemek isterim inş banada beklerim selamlar sevgiler

    hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım benim. Mutlaka dene inanılmaz lezzetli oluyor. Hemen şimdi uğruyorum....:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  6. Canım yavrum ellerine sağlık ne kadar da güzel görünüyor. Aynı pastanelerdeki gibi bir görünümü var. Çok beğendim çocuğum...Seni yanaklarından öpüyorum. Bütün kalbim seninle hep başarıların daim olsun. Hayırlı Cumalar yavrum. Naciye Teyzen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Naciye Teyzeciğim çok teşekkür ederim. İyi ki varsın. Ben de senin ellerinden öperim. Beğenmene çok sevindim. Dualrında hep ben de olmak isterim. Beni unutma olur mu....:))
      Seni çok seviyorum. Görüşmek üzere...

      Sil
  7. bunu deneyeceğım cok lezzetlı duruyor elıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Selma ablacım. Mutlaka denemelisin çok lezzetli oluyor....:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  8. Canım benim offffff diyorum başka da bir şey demiyorum...Çok lezzetli görünüyor....Yine sana 10 numara 5 yıldız veriyorum....Seni seven BUSE....:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Busem çok teşekkür ederim canım benim....Kocaman sevgilerimi yolluyorum sana....:))

      Sil
  9. Ellerinize sağlık ,harika olmuş. Sevgiler....

    YanıtlaSil
  10. Chesscake in her türlüsünü çoook severim.
    Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülaycım çok teşekkür ederim canım....Sevgilerimle,

      Sil
  11. kepekli büsküvide hangi markayı tercih ettiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nihalcim ben genelde Eti Burçak tercih ediyorum....:))
      Sevgiler,

      Sil
  12. Özel:
    Merhabalar:
    bu hafta sonu blogumda link paylaşım zamanı. Bloğumun bu haftaki konusu doğum günleri katılmak isterseniz çok mutlu olurum
    sevgiler
    http://cocugumlaeglenirken.blogspot.co.uk/

    YanıtlaSil
  13. Elinize sağlık harika görünüyor sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık canım nefiiis olmuş…
    Çikolata dedinmi akan sular durur benim için helede bitterse tamamdır…
    Afiyetler olsun…
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  15. Gerçekten çok leziz görünüyor denemek lazım ellerinize sağlık ;)

    YanıtlaSil
  16. ellerine sağlık güzel görünüyor :))

    YanıtlaSil
  17. Selda Hanım akşam saatlerinde yemek bloğu ziyaret etmeyeyim diyorum ama yine dayanamadım. Bu ne güzellik böyle muhteşem görünüyor. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  18. mmm tatlı şeyim depreşti :(

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...