21 Ekim 2013 Pazartesi

Mandalina Şuruplu Kek

Herkese merhaba,


Uzun bir aradan sonra yine beraberiz. Bayramınız umarım neşeli, güzel ve bol sohbetli geçmiştir. Ben güzel bir bayram + tatil molasından sonra keyifli bir haftaya başladım. İnşallah sizler için de öyledir...

Bayram dönüşü haftaya tatlı başlayalım dedim ve inanılmaz lezzetli bir tarif ile geldim karşınıza. Bu tarifi Lezzet Dergisi' nde gördüm. Değişik lezzetler peşinde koşan bendeniz hemen denedim. Tarifte yine ufak tefek değişiklikler yaptım. İnanılmaz lezzetli ve hafif bir kek. Her zaman yaptığımız keklere bir alternatif. Biz bayıldık. Zaten mandalinaya bayılırım ama böyle lezzetli bir kek ile birleşince tadına doyum olmadı....:))

Eğer denemek isterseniz mandalina şuruplu kekimin tarifi şöyle,








Malzemeler :

   
  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 + 2/3 su bardağı un
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 4 çorba kaşığı süt 
  • 1 paket vanilya 

Şurup için,
  • 6 çorba kaşığı mandalina suyu
  • 2 çorba kaşığı limon suyu
  • 6 çorba kaşığı pudra şekeri


Yapılışı :

Yumurta ve şekeri mikserle çırpalım. Sıvı yağ ve sütü ekleyip çırpmaya devam edelim. Diğer tarafta un ve vanilyayı eleyip karıştıralım. Sıvı karışıma kuru malzemeleri ekleyip spatula ile karıştıralım. Önceden ısıttığımız 180 C fırında kekin üzeri kızarıncaya kadar pişirelim. Şurubu hazırlamak için mandalina ve limon sularını bir kaba alalım ve pudra şekerini ekleyelim. Pudra şekeri eriyinceye kadar iyice karıştıralım. Fırından çıkan sıcak kekin üzerine şurubu dökelim ve soğumaya bırakalım. Ve artık nefis mandalina şuruplu kekimiz servise hazır...


Afiyetler Olsun....







  

 

42 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım.. Afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  2. Ayrıca arbellalı tarifini bekliyorum son 3 günn :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka tarif hazırlıycam Nursevin abla...:)) Hatırlattığın için çok teşekkür ederim...

      Sil
  3. seldacım nefis bir kek olmuş emeğine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Seldacım eline sağlık canım.Nefis olmuş sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık Seldacım,nefis görünüyor.sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Emin ol tadı da müthiş...:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  6. Ellerine sağlık ablacım, nefis görünüyor :))
    afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  7. Nefis görünüyor,ellerine sağlık olsun afiyetle..

    YanıtlaSil
  8. Canım nefisssss olmuş Facede gördüm gelip yorumumu yapıyım dedim...
    Ellerine emeğine sağlık...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelcim çok teşekkür ederim canım....:))
      Sevgilerimle,

      Sil
    2. Seldacım bu tarifi denedim ve süper oldu….
      Müsade edersen link vererek tarifini pylaşmak istiyorum canım…
      Şimdiden teşekkürler...

      Sil
    3. Emelcim beğenmene çok sevindim. Afiyet bal şeker olsun...:))
      Link vererek tabii ki paylaşabilirsin canım.....Sevgilerimle,

      Sil
    4. Tamam tatlım sağol sevgiler...

      Sil
  9. goruntu super kabartma tozu yokmu tarıfte elıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Görüntüsü de tadı da müthiş. Evet kabartma tozu yok tarif biraz farklı. Çok kabarık, puf puf bir kek değil....! Ama mandalina şurubu ile birlikte eşsiz bir tadı var...:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  10. sevgili selda ellerine sağlık, sunum çok şık olmuş, oldukça lezzetli görünüyor. Bumerang ödülünde de başarılar dilerim

    YanıtlaSil
  11. Merhaba canim. Gene nefis bir tarif. Bunu da deneyecegim. Ellerine saglik. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Arzucuğum...Çok teşekkür ederim. Mutlaka dene canım çok farklı ve güzel bir kek...:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  12. Seldacım bende çok severim mandalinayı daha önce denemiştim mandalinalı bir kek. Senin tarifinde çok güzel hem de pratik emeğine sağlık canım sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynepcim çok teşekkür ederim canım. Ben de madalinalı tatlara bayılıyorum...:))
      Sevgiler,

      Sil
  13. Tamda mevsimine layık bir kek olmuş, enfes görünüyor. Selda hanımcım ellerinize emeğinize sağlık.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  14. Ay bu ne güzel sunum bayıldım ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Mericiğim....:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  15. Tarif basit, sunum şık. Daha ne olsun. Elinize sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Beğenmenize sevindim....:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  16. Mis gibi kokmuştur mandalina kokusuna bayılırım. Ellerine sağlık Selda'cım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Hem de nasıl mandalina kokuyor anlatamammmm....:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  17. ellerine sağlık canım
    mevsiminde olan bütün meyve sebzeleri kullanmayı seviyorum
    mandalina da bir ayrı ayrıca benim için
    eline sağlık
    afiyetler olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım benim. Ben de meyve ve sebzeleri zamanında tüketmekten yanayım....:)
      Sevgilerimle,

      Sil
  18. canım ellerıne sağlık..http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  19. Yemede yanında yat görüntü harika:)

    YanıtlaSil
  20. süper görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  21. Portakal hep aklıma gelir ama mandalina hiç gelmez madem bu kadar süper denemeli...ELinize sağlık sevgilerimle

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...