12 Ekim 2013 Cumartesi

Kadınbudu Köfte

Herkese merhaba,

Türk mutfağının bugünlere gelebilmiş lezzetli tariflerinden biri var bugün. Aslında çok sevdiğim bir lezzettir ama daha önce niye yapmadım onu da bilmiyorum. Her blogda vardır kadınbudu köfte tarifi.  Ben de arşive dahil olsun diye yaptım. Eşim ve kızım çok beğendiler.

Haydi hep beraber kadınbudu köfteyi nasıl yapmışım bir bakalım,










Malzemeler :

  • 300 gr az yağlı kıyma
  • 1 çay bardağı haşlanmış pirinç veya pilav
  • 1 orta boy soğan
  • 1 adet yumurta
  • Yarım demet maydanoz
  • 3 çorba kaşığı galeta unu
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağı
  • Dört renk karabiber
  • Kimyon
  • Kişniş
  • Tuz 

Bulamak için,

  • Bir kase un
  • 1 adet yumurta

Kızartmak için,
  • Sıvı yağ



Yapılışı :


Kıymanın yarını zeytinyağında 1 - 2 dk. kavuralım. Geniş bir kabın içine çiğ kıymayı, kavurduğumuz kıymayı, haşlanmış pirinçleri, yumurta, ince kıyılmış maydanozu, rendelediğimiz soğanı, galeta unu, tuz ve baharatları alıp iyice yoğuralım. Harcımızı buzdolabında yaklaşık 1 saat dinlendirelim. Köftemizi buzdolabından çıkartalım. Bir kabın içinde yumurtayı çırpalım. Köfteden biraz büyükçe parçalar koparalım elimizle şekil verelim. Önce una sonra yumurtaya batırdığımız köftelerimizi kızgın yağda arkalı önlü kızartalım. İster sıcak, isterseniz de soğuk servis edelim....



Afiyetler Olsun.... 












21 yorum:

  1. Çok severim ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık canım
    ben de çok severim kadınbudu köfteyi
    afiyetler olsun
    şimdiden hayırlı bayramlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım arkadaşım. Biz de çok seviyoruz kadınbudu köfteyi. Mutlu bayramlar canım. Sevgiler...:))

      Sil
  3. ohh ne kadar güzel :)Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. canım ellerine sağlık...sımdıden ıyı bayramlar..sevgıler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Pınarcım...Mutlu bayramlar...Sevgiler...:))

      Sil
  5. kadin budu köfteyi hic denemedim yemedim desem inanirmisiniz..hic bir yerde de denk gelmedim lezzeti kivami nasildir diye bilmedigim icin yapmaya cesaret edememisimdir...yarin yapicam senin tarifinle insallah arkadasim..ellerine saglik...sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy canım benim herhalde denk gelmedin. Oysa nasıl lezzetli bir köfte anlatamam...Benim tarifimle denediğinde inşallah beğenirsin..Şimdiden afiyetler olsun...Mutlu bayramlar...Sevgiler...:))

      Sil
  6. ellerine sağlık ablacım, nefis olmuşşş :))
    sevilmez mi bu lezzet,
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. En sevdiğimden, ellerine sağlık=)

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık çok severim ve bu kadar çok sevdiğim bu lezzeti nedense hep ara verir unuturum aklıma getirdin çok iyi oldu canımm sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Ben de çok seviyorum bu köfteyi...:))
      Mutlu bayramlar...Sevgiler....:))

      Sil
  9. ne severim biliyomusunnn :) ellerine sağlık.harika görünüyor.Sevgilerimle canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım...Herhalde sevmeyen yok demi....:))
      Mutlu bayramlar...Sevgiler....:))

      Sil
  10. Ben de cok severim. Ellerine saglik. Umarim kuzucugun da iyilesmistir. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Arzucuğum...Kuzucuğum biraz daha iyi şimdi. İnşallah en kısa zamanda iyi olacak ...
      Mutlu bayramlar canım....Sevgiler....:))))

      Sil
  11. Merhabalar,
    Bu güzel davetiniz için çok teşekkür ederim. En kısa zamanda sitenizi inceliycem...Mutlu bayramlar sevgiler....:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...