25 Eylül 2013 Çarşamba

Kabaklı Havuç Salatası

Merhabalar,

En sevdiğim mevsimlerden yaz yavaş yavaş gidiyor artık. Kış geldi gelecek. Gerçi her mevsimin kendine has güzellikleri var ama olsun....Yazın hali başka....:))

Hala yaz sebzeleri pazarlarda mevcut. Hal böyle olunca bu nefis salatayı hazırladım hafta sonu. İnanılmaz lezzetli oldu havuç ve kabağın buluşması....Ben zaten yoğurtlu, sarımsaklı salatalara ve soslara bayılırım, bu salataya da bayıldımmmm....:))

Eğer siz de kabaklar bitmeden denemek isterseniz kabaklı havuç salatamın tarifi şöyle,








Malzemeler :

  • 1 adet orta boy kabak
  • 1 adet orta boy havuç
  • 1 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 su bardağı süzme yoğurt
  • 2 diş sarımsak
  • Tuz



Yapılışı :

Kabak ve havucu yıkayıp tıraşlayalım. Geniş bir kabın içine rendeleyelim. Tavanın içine zeytinyağını alıp kabak ve havucu biraz yumuşayıncaya kadar soteleyelim. Geniş bir kabın içine süzme yoğurdu, rendelediğimiz sarımsakları, tuzu ve sıcaklığı geçen kabak - havucu ilave edip iyice karıştıralım. Ve salatamızı servis tabağına alıp servis edelim....

Afiyet Olsun....



Not :
Kabak ve havucu mutlaka soğutup yoğurda ilave edin, yoksa yoğurt kesilebilir....!






  
 

22 yorum:

  1. Ellerine sağlık nefis görünüyor :))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim tatlım. Tadı da görüntüsü gibi nefissss....:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  2. Hmm ben de böyle bir tarif arıyordum. Hatta annem diyordu kabağın çiğ olarak tüketirdik biz çocukken diye. Her türlüsünü denemek lazım. Senin tarif çok hoş. Bir deneyeceğim bakalım. Sevgiler. =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Yağmurcum. Beğenmene sevindim. Kabaklar bitmeden dene bence...Sevgilerimle...:))

      Sil
  3. Hafif ve saglikli bir salata olmus canim :) Ellerine saglik...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım. Aynen hem hafif hem de lezzetli bir salata...:)
      Sevgilerimle,

      Sil
  4. Ben de yoğurtlu, sarımaklı, içinde et olmayan her şeyi, mezeleri vs. çok severim, eline sağlık afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Müjdecim. Sen de bendensin o zaman. Zevklerimiz aynışmış...:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  5. ellerine sağlık canım.çok severim.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım benim....Sevgilerimle....:)))

      Sil
  6. Kabak ve havuçu çok severim, harika görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. pembiş tabakların da çok şıkmış canım
    bu salatayı ben de sık yaparım
    senin de dediğin gibi yoğurtlu şeyler tam da damak tadımıza uyuyor
    eline sağlık
    öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim arkadaşım. Pembiş tabakları çok seviyorum seninde beğenmene sevindim...:))
      Zevklerimiz aynıymış ben de bayılıyorum böyle salatalara....Ben de seni öpüyorum....:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  8. Yazın bolca yenmeli harika besleyici bir salata eline sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Evet hem besleyici hem de çok lezzetli....:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  9. Enn sevdiğim salatadır kendileri , ellerinize sağlık , havuçta ki C vitaminin emilimi içinde zeytinyağında kavrulması da başka bir güzellik tabi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım benim. Çok güzel, besleyici ve bol vitaminli bir salata....:))
      Sevgilerimle,

      Sil
  10. ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor. ben bunu sadece havuçla yapardım şimdi kabak da ilave eder denerim :)
    teşekkürler paylaşımınız için...

    YanıtlaSil
  11. Kesinlikle yazin tadi lezzetleri bir baska..
    Yogurtlu lezzetleri severim..
    Hele de boyle iki lezzet bir aradaysa..
    Eline saglik olsun canim...

    YanıtlaSil
  12. salatadan evvel ne şeker tabak o öyle :)
    salatan da çok güzel ellerine sağlık canımm..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. Çok begendım kesın yaparım elinize sağlık... Bu gunlerde yesıl yapraklı sebzelerden yoğurtlu soslar eşlığınde salatalara merak sardı denıyorum gayette guzel oluyorlar mesala ıspanak harıka bır lezzet oluyor...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...