1 Şubat 2013 Cuma

Karışık Kuru Dolma

Herkese merhaba,

Ben kışlık hazırlıkları çok seviyorum. Tarhanalar, turşular, salçalar, kurutmalıklar. Bu sene sebze kurutmalıklarımı annem yaptı. Pek hoşuma gitti açıkçası. Biber, patlıcan annemden kabaklar benden. Kışın çeşit çeşit sebze olsa da böyle farklı tatları soframızdan eksik etmiyoruz. Herkese güzel bir hafta sonu diliyorum ve geçiyorum karışık kuru dolamın tarifine,








Malzemeler :

  • Kuru patlıcan, kuru dolmalık biber ve kuru kabak 
  • 200 gr kıyma
  • 1,5  su bardağı pirinç
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 1 çorba kaşığı domates salçası
  • 1 çorba kaşığı biber salçası
  • 1 tatlı kaşığı nar ekşisi
  • 3 - 4 dal maydanoz
  • Zeytinyağı
  • Kişniş
  • Kimyon
  • Karabiber
  • Tuz

Yapılışı :

Pirinci ayıklayalım, yıkayalım. Ben pirinçleri yıkadıktan sonra üzerine biraz kaynar su döküp kabartıyorum. Böyle olunca pişmesi daha kolay oluyor. Pirinçler demlenirken biz kuru dolmalıklarımızı yaklaşık 5 dk. haşlayalım. Dolmalıkları sıcak suyun içinden bir süzgecin içine alalım  süzülmelerini sağlayalım. Diğer tarafta soğanları küp küp doğrayalım. Demlenen pirinçlerin içine kıymayı, soğanı, maydanozu, nar ekşisini, salçasını, baharatlarını ve zeytinyağını ilave edip karıştıralım. Dolmalıklarımızın içine harçtan koyalım. Ama çok fazla doldurmayalım. Dolmalıklarımızı bir tencereye dizelim. Üzerlerine salçalı su yapıp gezdirelim. Orta hararetli ocakta pişirelim.

Afiyet Olsun...









2 yorum:

  1. IYI GECELER BENDE TAZEDEN ÇOK KURU SEVERIM ELINE SAĞLIK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Ben de kuru dolmayı çok seviyorum. Sevgilerimle,

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...