11 Aralık 2012 Salı

Midye Börek

Merhaba,
Sizlere yapımı çok kolay ama görünümü çok şık bir börek tarifi vereceğim. Bu böreği hafta sonu halamlar geldi. Onlar için hazırladım, çok beğenildi. Sizlere de en kısa zamanda denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum. Evet çok beğenilen böreğimin tarifine geçelim,






Malzemeler :

  • 3 adet yufka
  • 250 gr çökelek
  • 4 - 5 dal maydanoz
  • 1 adet yumurta
Sosu için,
  • 1 kahve fincanı sıvı yağ
  • 1 kahve fincanı süt 

Yapılışı :

Yufkaları 4 eşit parçaya bölelim. Yufkanın üzerine sıvı yağ ve süt karışımından fırça yardımıyla sürelim. Yufkanın üçgen şeklinde olan dar kısmından geniş kısmına doğru büzelim. Fiyonk şeklinde olan yufkayı iki ucunu bir araya getirip üst üste getirelim. Diğer tarafta çökelek ve maydanozu karıştıralım. Ben yumurtanın akını da iç harca ilave ediyorum. Yufkamızın alt kısmına iç harçtan koyup kenar kısımlarını da içe doğru kıvırarak büzgülü kısma doğru saralım. Büzgülü kısım üste kalacak şekilde yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dizelim. Üzerine yumurta sarısı sürelim ve 180 C fırında pişirelim.

Afiyet Olsun....

2 yorum:

  1. selam sizden rica edirem yfkanin hazirlanmasini tarif edin.mennde midye boreyi yapmak isterdim ama yufka neden hazirlandigini bilmirem azeribaycandan selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Öncelikle beni Azerbaycan' dan takip eden bir izleyicim olması beni çok ama çok mutlu etti. Şimdi size yufka olmadan nasıl yapabileceğinizi anlatmaya çalışacağım. Geniş bir kabın içine unu alalım ve bir miktar tuz atalım. Yavaş yavaş su ilave edip ele yapışmayan bir hamur elde edelim. Yaklaşık 30 dk. dinlendirdikten sonra hamurdan portakal büyüklüğünde parça koparalım. Tezgahın üzerine un serpelim ve oklava yarmıyla açalım. Ve artık böreği hazırlayabileceğimiz ev yapımı yufkalarımız hazır. İnşallah yardımcı olabilmişimdir. Türkiye' den kucak dolusu sevgilerimle.....Beni takip etmeye devam edin....:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...